להעמיק את המודעות בקרב התלמידים באשר להשלכות התנהלותם ברשת.
לחדד את המסר כי הפעולות ברשת משאירות עקבות דיגיטאליים ועל כן חשוב להפעיל שיקול דעת לפני פרסום תכנים שונים.
להעניק לתלמידים כלים לבניית זהות דיגיטאלית ראויה, מכבדת וערכית ולשמירה עליה.
רציונל
תלמידינו מתכנסים מדי יום בבית הספר ובילקוטם התנסויות וחוויות מגוונות. רובם העבירו לפחות חלק משעות הפנאי מול מסך כזה או אחר, תיעדו אירועים שונים ושיתפו את חבריהם לרשת, שלחו מילים, תמונות ותגובות שעיצבו במשהו את האופן בו אחרים פוגשים אותם, רואים אותם ותופסים אותם. בשיעור זה נפגיש את התלמידים עם פן נוסף של התדמית האישית שלהם-הפן הדיגיטלי. ננסה ליצור עם התלמידים הסכמים הקשורים לאופן התנהלותם ברשת תוך חידוד ההיבטים הקשורים לתדמית הדיגיטלית, עקבות דיגיטליים, שמירת הפרטיות ולערכי אתיקה ומוסר ברשת. שיעור זה מדגיש כי הפעולות שאנו נוהגים לעשות במרחבי הרשת (כגון העלאת תגובות, פרסום תמונות, הפצת סרטונים, ביצוע רכישות, חיפוש מידע וקיום תקשורת בין אישית) מתועדות ונשמרות כעקבות דיגיטליים אשר לא ניתנים למחיקה. כולנו, מבוגרים, בני נוער וילדים נדרשים להקדיש תשומת לב רבה ולהפעיל שיקולי דעת באשר לפעולות שאנו מבצעים ברשת וביחס למידע שאנו מעלים ומשתפים, שכן אלו יישארו שם לתמיד כדי לספר עלינו.