סליחה על השאלה - יום הזיכרון לשואה ולגבורה/רשת דרכא

סדרת כרטיסיות עם שאלות מוכנות ליום הזיכרון לשואה ולגבורה בסגנון 'סליחה על השאלה' בנושאים הבאים: 1. על יום השואה 2. זיכרון הנספים בשואה 3. על ניצולי שואה

קרא עוד  

יד ושם, חוק יום הזיכרון לשואה וזיכרון השואה/רשת דרכא

[פעילות מתוקשבת] בירור משמעות המוסד יד ושם ומשמעות שמו, הכרץ חוק יום הזיכרון לשואה ולגבורה וזיכרון השואה בעקבות דבריהם של יצחק רבין, אבא קובנר, ומתוך יומנה של דוניה רוזן

קרא עוד  

בין יום הזיכרון לשואה ולגבורה ל-7 באוקטובר/ ניתן להשוות, דברים משותפים או אסור להשוות / קישורים והצעות לדיון ופעילות.

השנה נציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה כאשר אירועי ה-7 באוקטובר עדיין חיים בקרבנו. אותה שבת שנצרבה בזיכרון הקולקטיבי הציפה רגשות שהיו כמו שמורים לרגע אחר מההיסטוריה. מה ניתן להשוות או לא להשוות בין יום הזיכרון לאירועי ה7 באוקטובר

קרא עוד  

סרטים וסרטונים ליום השואה

סרטונים ליום הזיכרון לשואה ולגבורה - אוסף מאתרים שונים

קרא עוד  

קישורים לאתרים שונים לפעילויות ליום השואה

קרא עוד  

זיכרון השואה במדינת ישראל/תרבות il

[פעילות מתוקשבת] זיכרון השואה מקבל תשומת לב רבה במערכת החינוך הישראלית, אך כיצד אנו זוכרים את השואה, ומה משמעות הזיכרון בעיצוב זהות יהודית עכשווית?

קרא עוד  

של מי השואה?/תרבות il

[פעילות מתוקשבת] בפעילות זו נעסוק בשאלות סביב תחושת השייכות ומידת המחויבות ביחס לזיכרון השואה, דרך שאלת העמידה בצפירה

קרא עוד  

"אנחנו פה!" ניצולי השואה במדינת ישראל/המטה לתרבות ישראל

[פעילות מתוקשבת] "כשאנו, ניצולי השואה שהזיכרון צרוב בבשרנו, באים להעביר את לפיד שליחות הזכירה לדורות הבאים,

קרא עוד  

לכל איש יש שם-מסע בעקבות סיפורי נספים בשואה/שיעור אחר

[פעילות מתוקשבת] היכרות עם מפעל הנצחת השמות של "יד ושם", תוך חשיפה לדמויות שנספו בשואה ולסיפורי חייהן. פעילות ליום השואה.

קרא עוד  

חשיבות שמירת הזיכרון/שם ונר

[פעילות ללמידה מרחוק] השיעור מזמין את התלמידים להכיר את פועלם של חסידי אומות העולם ואת הבחירה הלא פשוטה שהם עשו ברוח מסכת אבות, פרק ב, משנה ו: "במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש."

קרא עוד  

לזכור בניגון/תרבות il

[פעילות מתוקשבת] בפעילות זו נלמד את הניגון שחיבר רבי עזריאל-דוד פסטג, כשהיה על רכבת המשא בין ורשה לטרבלינקה. נלמד על הדרך שעשה הניגון עד שהגיע אלינו,

קרא עוד  

האם לזכור באנדרטה או במעשים?/תרבות il

[פעילות מתוקשבת] בשיעור זה נכיר מעט את סיפור ההצלה של דוניה רוזן ובעיקר את צוואתה לדורות הבאים ביחס להנצחה - לא על ידי מצבות ואנדרטאות כי אם על-ידי מעשים אנושיים, יומיומיים. הזיכרון צריך לחיות במעשה הטוב.

קרא עוד