סדרת כרטיסיות עם שאלות מוכנות ליום הזיכרון לשואה ולגבורה בסגנון 'סליחה על השאלה' בנושאים הבאים: 1. על יום השואה 2. זיכרון הנספים בשואה 3. על ניצולי שואה
קרא עודסדרת כרטיסיות עם שאלות מוכנות ליום הזיכרון לשואה ולגבורה בסגנון 'סליחה על השאלה' בנושאים הבאים: 1. על יום השואה 2. זיכרון הנספים בשואה 3. על ניצולי שואה
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] בירור משמעות המוסד יד ושם ומשמעות שמו, הכרץ חוק יום הזיכרון לשואה ולגבורה וזיכרון השואה בעקבות דבריהם של יצחק רבין, אבא קובנר, ומתוך יומנה של דוניה רוזן
קרא עודהשנה נציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה כאשר אירועי ה-7 באוקטובר עדיין חיים בקרבנו. אותה שבת שנצרבה בזיכרון הקולקטיבי הציפה רגשות שהיו כמו שמורים לרגע אחר מההיסטוריה. מה ניתן להשוות או לא להשוות בין יום הזיכרון לאירועי ה7 באוקטובר
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] זיכרון השואה מקבל תשומת לב רבה במערכת החינוך הישראלית, אך כיצד אנו זוכרים את השואה, ומה משמעות הזיכרון בעיצוב זהות יהודית עכשווית?
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] בפעילות זו נעסוק בשאלות סביב תחושת השייכות ומידת המחויבות ביחס לזיכרון השואה, דרך שאלת העמידה בצפירה
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] "כשאנו, ניצולי השואה שהזיכרון צרוב בבשרנו, באים להעביר את לפיד שליחות הזכירה לדורות הבאים,
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] היכרות עם מפעל הנצחת השמות של "יד ושם", תוך חשיפה לדמויות שנספו בשואה ולסיפורי חייהן. פעילות ליום השואה.
קרא עוד[פעילות ללמידה מרחוק] השיעור מזמין את התלמידים להכיר את פועלם של חסידי אומות העולם ואת הבחירה הלא פשוטה שהם עשו ברוח מסכת אבות, פרק ב, משנה ו: "במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש."
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] בפעילות זו נלמד את הניגון שחיבר רבי עזריאל-דוד פסטג, כשהיה על רכבת המשא בין ורשה לטרבלינקה. נלמד על הדרך שעשה הניגון עד שהגיע אלינו,
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] בשיעור זה נכיר מעט את סיפור ההצלה של דוניה רוזן ובעיקר את צוואתה לדורות הבאים ביחס להנצחה - לא על ידי מצבות ואנדרטאות כי אם על-ידי מעשים אנושיים, יומיומיים. הזיכרון צריך לחיות במעשה הטוב.
קרא עוד