[פעילות מתוקשבת] המערך המוצע עוזר לתלמידים לפתח מיומנות של התבוננות ביחס לעצמם ולסביבתם, לדון בהיבטים המאתגרים של גזענות, ומה אנו יכולים לעשות כדי להתמודד איתם.
קרא עודמגוון פעילויות ומערכים ללימוד בכיתה. היכנסו למערכי השיעור המגוונים בנושא יוצאי העדה האתיופית והיחס ליוצאי העדה האתיופית.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] ההפעלה מתבססת על המודל של פרופסור חיים וורצל (1988):מאתנוצנטריות לרב-תרבותיות, הפעלה זאת עוסקת בשלב השלישי מתוך שבעת השלבים. שלב זה נקרא: קונפליקט בין-תרבותי.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] הפעילות שלהלן תעסוק בתהליך נוסף של ניסיון לפיוס בין הקבוצות, שהחל בעקבות רעיון של נלסון מנדלה להשתמש בקבוצת הרוגבי הדרום אפריקאית על מנת לאחד את האוהדים.
קרא עודערכה חינוכית בנושא גזענות / מחלקת החינוך, האגודה לזכויות האזרח בישראל
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] מערך השיעור הבא עושה שימוש בשירו של רביד פלוטניק, זמר וראפר ישראלי, "מדינת משטרה". מטרתו להפגיש את התלמידים עם תופעת הגזענות כלפי יוצאי אתיופיה באמצעות הצפת שאלות, הקשבה לקולותיהם של יוצאי אתיופיה, הרחבת הידע והעלאת המודעות לתופעה זו.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] היחידה עוסקת בחינוך לאחדות, לחיים משותפים ולמניעת גזענות. נעשה זאת דרך בירור המושגים: סטריאוטיפים, דעות קדומות, גזענות, אחדות ושותפות. כמו כן, נדון בדרכים למניעת גזענות ועידוד אחדות ושותפות בחברה הישראלית.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] באמצעות המצגת התלמידים בוחרים חוקים למדינה חדשה, בלי לדעת מי הם יהיו במדינה החדשה שיקימו. הפעילות מעודדת את התלמידים לחשוב באיזו מדינה הם היו רוצים לחיות ומהי מדינה צודקת.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] מערך הפעילות שלפניכם נועד לחשוף את התלמידים לתופעת העמידה מהצד, להעלות למודעות את השלכותיה האפשריות לנוכח תופעות של גזענות ואלימות, לטפח מיומנויות של אמפתיה בין ילדים ובין קבוצות, ולקדם ערכים של סולידריות ואחריות חברתית,
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] לימוד על המושגים וחשיפה לסוגים שונים שלהם, במטרה להעלות את המודעות לגזענות הקיימת היום בתחומים שונים
קרא עוד