להביא להבנה שסטריאוטיפים ודעות קדומות הם תופעה אוניברסאלית שכל השותפים למפגש הבין-תרבותי עלולים ללקות בה.
להמחיש תהליך של דה-הומניזציה במפגש בין-תרבותי: הפרט מוערך על-פי שייכותו לקבוצה ולא על-פי היכרות אישית
ראציונל
חינוך לרב-תרבותיות הוא חינוך להכרה בלגיטימיות של דפוסי תרבות שונים ולנכונות להיפתח אליהם ולכבד אותם. ההפעלה מתבססת על המודל של פרופסור חיים וורצל (1988): מאתנוצנטריות לרב-תרבותיות, המובא בספרו: Toward Multiculturalism, המתאר רכישת גישה רב-תרבותית בשבעה שלבים. (הרחבה על המודל ראו בהפעלה אודיסיאה רב-תרבותית). הפעלה זאת עוסקת בשלב השלישי מתוך שבעת השלבים. שלב זה נקרא: קונפליקט בין-תרבותי.