[פעילות כתיבה בכיתה] עיון בפסוק "ואהבת לרעך כמוך" והרחבה ע"י מובאות ממקורות שונים .
קרא עוד[פעילות כתיבה בכיתה] עיון בפסוק "ואהבת לרעך כמוך" והרחבה ע"י מובאות ממקורות שונים .
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] בשיעור זה נעסוק בל"ג בעומר. ננסה להבין כיצד היום הזה התעצב ואילו אירועים נוספים נקשרו בו, ונראה שמי שמעצב ומבנה את המשמעות של אירועים וחגים הוא האדם וקהילתו.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת]אחד המוקדים לחגיגות ל"ג בעומר הוא ההילולה לכבוד רבי שמעון בר יוחאי. בדף 'מדרשיר' תמצאו פיוט העוסק בדמותו, ולצידו מקורות שונים על רשב"י ועל החג.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת]לימוד מקורותיה של ההילולה ומשמעותה מניע שני תהליכים בקבוצה: האחד - מתן לגיטימציה לערכים העומדים בבסיס ההילולה, הנתפסים כחלק מהותי בתרבות המזרחית והשני-זיהוי מנגנוני ההדרה החברתית שפיתחה ההגמוניה הישראלית במסווה של העדפת השכל על הרגש.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת]בשיעור זה נעסוק ביום ל"ג בעומר, ננסה להבין כיצד היום הזה התעצב ואילו אירועים נוספו ונקשרו בו, ונראה שמי שמעצב ומבנה את המשמעות של חגים הוא האדם וקהילתו.
קרא עוד[שיעור מקוון] בשיעור זה: נלמד יחד את הסיפור על רבי שמעון בר יוחאי ובנו אלעזר. נגלה מה הם עשו לבד בתוך מערה במשך שים עשרה שנים. ומה הקשר של רבי שמעון בר יוחאי לל''ג בעומר? נשאב השראה מהלן קלר שחיה את כל החיים שלה במעין מערה פנימית והצליחה לצאת ממנה ולהתחבר לעולם.
קרא עוד[שיעור מקוון] בשיעור זה נלמד יחד מהם שלושת הרגלים? מהי ספירת העומר?ממתי סופרים את העומר? מהן הסיבות לספירת העומר? מדוע ימי העומר נחשבים לימי אבל?
קרא עוד[שיעור מקוון] בשיעור זה: נלמד על ספירת העומר והמנהגים הקשורים אליה. נלמד על ל''ג בעומר ועל מנהגי החג. נלמד את אגדת קמצא ובר קמצא-ועל הטעות הגורלית שהובילה לאסון לאומי. נדון בערך הכבוד, ואיך הוא קשור לנושא ספירת העומר.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] בשיעור זה נבחן את משמעות הבחירה במרד. נלמד על כמה אירועים משפטיים שבהם יצא עם ישראל למרד, נחשוב האם הבחירה לצאת למלחמה נגד שליט חזק היא החלטה נכונה, וננסה להבין איך אפשר בכלל לדעת מהי החלטה נכונה במקרים כאלו.
קרא עוד