התלמידים יפתחו מודעות לתפקיד שהם ממלאים בסיטואציה של הפרת נהלים.
התלמידים יהיו מעורבים בניסוח אמנת שיבה לבית הספר.
התלמידים יפתחו אחריות אישית וחברתית.
שלב א-מליאה
המורה יקרין לתלמידים את הקריקטורה (התפרסמה בידיעות אחרונות 9/20) וישאל את התלמידים:
מה אתם מרגישים כשאתם מביטים בקריקטורה?
מה מסמלות הדמויות?
מה המסר שרצה גיא מורד להעביר?
מדוע קשה לנו לפעול עפ"י הנחיות משרד הבריאות?
מהן ההשלכות האישיות והחברתיות בהפרת הנהלים?
הדמויות מסמלות את שלושת הקופים החכמים: על פי הפרשנות הנפוצה בימינו, ובשונה מן המשמעות המקורית, הסמל מתאר מצב בו אדם מסוים, היודע כי נעשה עוול בסביבתו, בוחר להעלים עין מן המתרחש. לעתים מתואר הסמל על ידי המשפט: "לא ראיתי, לא שמעתי, לא אמרתי"