המנחה בוחר 5-3 תלמידים ומבקש מהם שיגידו על עצמם משפט אחד אמיתי ומשפט אחד שקרי. חשוב לתדרך את התלמידים שיבחרו משפטים שלא יהיו פשוטים לגילוי, דברים שמעט תלמידים יודעים ועוד.
שלב שני-התנסות
כל תלמיד בתורו מציג את המשפט שבחר. על חברי הקבוצה לגלות אם המשפט נכון או לא. המנצח הוא זה שהצליח לנחש הכי הרבה פעמים מהו משפט אמת ומהו שקר. התלמידים צריכים להצביע באמצעות היישום Mentimeter, פדגוגיה דיגיטלית (על המנחה לפתוח חשבון אישי ביישום ולהכין את השאלה לסקר כמו בדוגמה המצורפת - לחצו לקישור. לאחר שהכנתם ביישום את השאלה יש לשלוח לתלמידים בצ'אט של הזום את הקישור להצבעה, כשבחלון הזום יש לשתף את המסך של היישום המתאר את התוצאות). לאחר ההצבעה התלמיד מגלה מה משפט האמת ומה משפט השקר.
חלופה נוספת להצביע באמצעות הסמלים שבזום כפיים לאמת והבוהן לשקר (כאן המנחה צריך לספור את הידיים בעצמו). חלופה נוספת הצבעה באמצעות אפשרות הסקר המופיע בזום ראה פדגוגיה דיגיטלית
שלב שלישי-עיבוד
העמקת היכרות בין המשתתפים, אווירה חיובית ומקדמת, כוחה של פרזנטציה; תהליך תקשורתי של העברת מסר מהדובר לקהל הצופים והמאזינים, אמון, אמינות.
בניתוח התרגיל ניתן לבדוק עם התלמידים מי למד משהו חדש על חברו, ומה הפתיע אותם מאוד לשמוע על חבריהם. הפעילות מעמיקה את ההיכרות בין התלמידים ומשפרת את יכולת הדיבור והשכנוע של המציג.