העתקות-רווח והפסד/רשת דרכא

                                       פיתוח המערך :מלי אליאס-רשת דרכא 


מטרות 

להביא למודעות התלמידים את המחירים של הצלחה באמצעות העתקות.

שלב א-פתיחה:הצגת סרטון(2-3 דק')

הסרטון של מר בין


השנים הכי יפות-איך להעתיק במבחן?

שלב ב-סיעור מוחות באמצעות לוח שיתופי(10 דק')

המורה שואל:

  1. מה ניתן להשיג באמצעות העתקה? 

  2. מה הם הנזקים האפשריים?

לשם כך המורה פותח לוח שיתופי Padlet,הדרכה על הכלי Padlet

לאחר שכל התלמידים כתבו את תשובותיהם על הלוח המשותף, המורה יבקש מהם לגרור את התשובות לשאלה הראשונה לצד אחד של הלוח ותשובות לשאלה השנייה לצדו השני של הלוח.
(כדאי להשתמש בפורמט "קנבאס",כדי שהתלמידים יוכלו לגרור את התשובות)


יתנהל שיח במליאה על תשובות התלמידים:(10 דק')

המורה: כאשר אנו מבררים את הסיבות להעתקות, חוזרות כמילות קסם המילים: הצלחה, רצון להצליח, חשיבות תעודת הבגרות.
מהי באמת הצלחה?
המורה: אני אחלק אתכם לקבוצות קטנות (5 משתתפים) כל אחד בתורו יספר בקבוצה סיפור מחייו שהרגיש שהצליח-מה גרם לו להרגיש שהצליח?

יש לבחור נציג שידווח במליאה על הגורמים שהועלו בקבוצה כהצלחה.

הכיתה תחולק לחדרים. הדרכה-פיצול חדרים בזום

שלב ג-דיווח במליאה( 10 דק')

לאחר הדיווח של נציגי הקבוצות על הגורמים לתחושת ההצלחה,
המורה ישאל:

  • האם הצלחה היא התוצאה או התהליך?

  • מה גרם לכם לחוש הצלחה? התמודדות, התגברות, חוסן, התמדה

  • האם העתקה במבחן וקבלת ציון גבוה נחשבת להצלחה במבחן? האם היא איננה הונאה אישית?

המסר: הצלחה היא מסע של עשייה עקבית לעבר מטרה משמעותית שהגדרתי מראש, הצלחה נמצאת בדרך שאנחנו עוברים יום יום, שעה שעה.
ההצלחה נמצאת בדרך, הצלחה נמצאת בטיפוס על ההר ולא בפסגה. הצלחה היא מקום לבוא ממנו ולא מקום להגיע אליו. מי שאנחנו הופכים להיות, בדרך לכל מטרה שהצבנו לעצמנו, זהו הפרס הכי גדול של ההצלחה. הצלחה נמצאת במסע עצמו ולא במטרה הסופית.

 סיכום

שאלת סקר באמצעות Polls בזום. מה לפי דעתך צריך לעשות כדי למנוע את תופעת העתקות?(הדרכה על יצירת סקר בזום או יצירת סקר ב Mentimeter)

הכרת התקנות והעונשים הצפויים למי שמפר טוהר הבחינות.

לעורר בתלמידים את חשיבותם של אחריות אישית, הגינות וכבוד עצמי.

הכרת ההשלכות והנזקים של ההעתקות.

הפעלת עונשים חמורים יותר.

 משך הפעילות

45 דקות.