מכבים את הזום מדליקים את האור/רשת דרכא

                                      פיתוח המערך:מאיר אביטן-רשת דרכא  

קבצים להורדה:

 הכנה לפעילות 

המנחה שולח לכל תלמיד את התמונה מכבים את הזום מדליקים את האור (1).jpg



המנחה מבקש להוריד אותה למחשב ולהחליף את תמונת הפרופיל שלהם בזום לתמונה החדש, בסיום הפעילות יוכלו למחוק תמונה זו. 

כיצד מחליפים תמונות פרופיל משתמש בזום: 

שלחו את הקישור לסרטון :https://www.youtube.com/watch?v=2wWjfqUhoH8  או שלחו את הקובץ הנחיות להחלפת תמונת פרופיל הזום.pdf


פתח דבר 

"כל אחד הוא אור קטן "

בימים אלו של למידה מרחוק זאת הזדמנות טובה לנהל שיח הנוגע לנקודות האור והכוחות הטמונים בכל אחד מאתנו. מצד אחד לסייע לתלמיד לזהות כוחות החוזק ומצד שני לייצר תנועה של אמירת כוחות חיובים והדלקת האור שצל אחד החברים.

מטרות הפעילות  

  • לנהל שיח כיתתי המאפשר זיהוי כוחות חזקים ותכונות ייחודיות שבכל תלמיד "הארת התלמיד בזום".

  • לאפשר לתלמידים אחרים להכיר את חבריהם לעומק.

  • לקיים שיח שבכל פעם תלמיד אחר מואר במרכז ומשהו יאמר משהו חיובי, זיהוי תכונה, אופי או נקודת אור באחד מחברי הכיתה וכן סנגור עצמי.

שלב א : פתיחה-מליאה/5  דקות

האזנה לשיר "באנו חושך לגרש ... כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן"

מומלץ לומר לתלמידים לפני ששיר זה אנו מכירים עוד בילדותנו, אך נבקש מהם להקשיב למילים ולנסות להבין את משמעותם.

את השיר ננגן עד סוף הבית הראשון 



באנו חושך לגרש

מילים: שרה לוי תנאי

לחן: עמנואל עמירן

באנו חושך לגרש,
בידינו אור ואש.
כל אחד הוא אור קטן,
וכולנו אור איתן. 


שאלות בעקבות השיר 

  • איזה חושך באנו לגרש ?

  • איזה סוג חושך זה?

  • מה הכוונה כל אחד הוא אור קטן ?

  • מהו אור איתן?

  • איזה אור יש בנו? בכל אחד ואחת?

שלב ב : מכבים את הזום-מליאה

ניתן לקיים פעילות זו לאורך מספר מפגשים.

הכנה לשלב ב: החלפת תמונת משתמש ראו הכנה לפעילות.

כחלק מן ההכנות לפעילות יש לבקש מכל תלמיד/ה להחליף בפרופיל את תמונת המשתמש בזום או בכל כלי למידה אחר, ולהציב במקומה את התמונה המצורפת   כאן 

להורדת התמונה 


קריאת הקטע שבתוך תוכו דולק נר/ הרב קוק 

אחד התלמידים/ות  קורא בקול את הקטע הבא :

"צריך כל אדם יידע ויבין'
  שבתוך תוכו דולק נר. 
  ואין נרו שלו כנר חברו
  ואין איש שאין לו נר".
 

לפני המעבר לשלב הבא ניתנת משימה לתלמידים. 

המשימה 

 א: על כל תלמיד/ה לחשוב על נקודת החוזק שיש בו, נקודת אור, תכונות ייחודיות
 ועוד 

ב: להיות מוכן לספר דבר חיובי נקודת חוזק, תכונות ועוד על תלמידים אחרים שבכתה. (היעזרו בטבלה תוכנות אופי, כישורים וכישרונות המופיעה מטה)
(ניתן  להגדיר מראש עם חלוקה של שמות מי מאיר את הנקודות החיובית על תלמיד אחר.)

הפעילות 

1. כל התלמידים מתבקשים לכבות את המצלמה - התמונה שתופיע במסכים היא תמונת הפרופיל ששלחנו לתלמידים. כך שהמסך אצלם כולם הוא דומה .

2. המנחה בוחר תלמיד מסוים ומבקש ממנו להדליק את המצלמה.

3. התלמיד "המואר" הוא במרכז הכתה (כל האחרים מצלמות כבויות) וכעת תלמידים מתבקשים לציין נקודות חוזק או אור על התלמיד המואר בלא הדלקת המצלמה.

ניתן לאפשר במה ל 2-4 תלמידים המספרים על נקודת החוזק/ תכונה חיובית על התלמיד "המואר" 


4. בסיום דברי התלמידים על "התלמיד המואר" מתבקש התלמיד "המואר" לומר מהו ה"אור" שבו, או לציין תכונה חיובית שלו, או נקודת אור וכדומה הקיימת בו.

5. כעת מתבקש התלמיד  להעביר את האור  לתלמיד אחר שהוא בוחר, (התלמיד מכבה את המצלמה) והתלמיד החדש פותח את המצלמה.

ניתן לסייע לתלמידים על שליחת טבלה הגדרות ותכונות או לשלוח בצ'ט

תכונות אופי :

נדיב/ רגיש /טוב לב / תקשורתי/ פתוח /זורם/ חוש הומור /מכבד /שמח לעזור /אחראי/ עקשן/ ותרן/ ישר/ הוגן/ חכם / לא נבהל/ נחישות/ דבקות במטרה / שאפתנות/ מקשיב מאוד/ יצירתי/ מתמיד/ אמיץ/ חזק/ רגוע/ לא נלחץ/ רגוע / לא מלחיץ/ נינוחות/ חריצות

יכולת ארגון כישורים וכישרונות:

מנהיגות/ יצירת קשרים/ מסתדר עם ילדים קטנים/ סדר וארגון/ ציור/ טיפול בבעלי חיים/ הדרכה/ אימון/ לימודמחשב/ אינטרנט/ מנועים/ פירוק והרכבה/ עיצוב/ אופנה/ שירה/ ספורט/ ריקודספורטאי/ כושר טוב/ זיכרון טוב/ מסתדר עם מבוגרים/מוזיקה/ עושה שמח /תושייה ופתרון בעיות / לומד מהר

 

תכונות אופי

יכולות, כישורים וכישרונות

נדיב

עקשן

יצירתי

יכולת ארגון

מחשב

ספורטאי

רגיש

ותרן

מתמיד

מנהיגות

אינטרנט

כושר טוב

טוב לב

ישר

אמיץ

יצירת קשרים

מנועים

זיכרון טוב

תקשורתי

הוגן

חזק

מסתדר עם ילדים קטנים

פירוק והרכבה

מסתדר עם מבוגרים

פתוח

חכם

רגוע

סדר וארגון

עיצוב

מוזיקה

זורם

לא נבהל

לא נלחץ

ציור

אופנה

עושה שמח

חוש הומור

נחישות

נינוחות 

טיפול בבעלי חיים

שירה

תושייה ופתרון בעיות

מכבד

דבקות במטרה

דייקנות

הדרכה

ספורט

לומד מהר

שמח לעזור

שאפתנות 

חריצות 

אימון

ריקוד


אחראי

מקשיב מאוד

גמישות

לימוד



ניתן לקיים מפגש זה לאורך מספר שיעורים .