לפני יותר מאלפיים שנה שלטו היוונים בארץ, וביקשו ליוון בכוח את בני ישראל. כנגד כל הסיכויים הביסה חבורה קטנה של יהודים נאמנים-ה"מכבים"( ראשי תיבות של: מי כמוכה בא-לים ה')-את אחד הצבאות החזקים ביותר בעולם, גירשה את היוונים מן הארץ וכבשה מחדש את בית המקדש בירושלים.
חג החנוכה עומד בסימן של גבורות ישראל -בשיעור הקרוב כל קבוצה תציג את הגיבור שלה, ותביא נימוקים מדוע מגיע לאותה דמות לזכות בתואר גיבור ישראל.
כל קבוצה תקבל עד 2 דקות להצגה.
2. לאחר שכל הקבוצות יציגו את הגיבור שלהן, המורה יאמר: אם בעבר גבורה באה לידי ביטוי בכוח פיזי, עם השנים לערך הגבורה משמעות רחבה ועמוקה יותר - הצגתם כאן דמויות שהביעו גבורה לאומית, גבורה צבאית, גבורה רוחנית, גבורה פיזית...
3. המורה ישאל- האם גבורה דורשת אומץ? האם כל אומץ הוא גבורה?
4. בסוף הסרטון נצח אומר כי "גיבור אמיתי לא נמדד במה שחושבים עליו אחרים, גיבור אמיתי נמדד בהתמודדות שלו עם עצמו"-האם אתם מסכימים אתו? הביאו דוגמאות שמתארות את ההיגד. ( גבורה, התגברות, על מה מתגברים?)
5. המורה- לא כל מעשה גבורה מסתיים בניצחון. גיבורים לעיתים מצליחים להשיג את מטרתם ולעיתים נכשלים. אבל כל מעשה של גבורה הוא ניצחון של הרוח האנושית. כל גבורה מחוברת אל התגברות פנימית מסוימת, אל צד רוחני זה או אחר של חיינו. לכן, הגבורה איננה רק פעולה חד פעמית, מבריקה, נועזת, יוצאת דופן, אלא היא, בראש ובראשונה, נדרשת להיות מעשה של יומיום, עבודה יומיומית על הדיבור הפנימי, על המידות שלנו והערכים שאנו בוחרים לפעול על פיהם. מסיפור חנוכה אנו לומדים על גבורה שבאה לידי ביטוי דווקא בהתגברות על היצר -המכבים נלחמו למען העקרונות והערכים החשובים להם וויתרו על הנוחות ועל האופנה ששלטה אז- ההתייוונות. .
6. בחירת גיבור ישראל- המורה יערוך סקר בזום או במנטימטר ויציג לתלמידים את הגיבור הנבחר.
7. אפשר להעניק פרס צנוע לזוג התלמידים שהמליצו על הגיבור המנצח.