[פעילות מתוקשבת] פעילות לבני נוער בנושא יחסי יהודים-ערבים דרך צפייה בקטע מתוך עבודה ערבית.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] פעילות לבני נוער בנושא יחסי יהודים-ערבים דרך צפייה בקטע מתוך עבודה ערבית.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] האירועים שקורים סביבנו, המהומות, ההסלמה הגוברת, ההפגזות והאזעקות מצד אחד וההתלקחויות מבית מצד שני, המתח האלים וההתפרעויות של יהודים וערבים, ידיעות חדשותיות על פגיעות, ההצפה של האירועים ושל המידע -כל אלו מעלים בכולנו רגשות קשים מכל קשת הרגשות. אנחנו מציעות מהלך שיעור שמתחיל בבירור עצמי, ולאחריו פעילות כיתתית. בשל ריבוי האירועים בחרנו להתמקד במסגרת זאת בעימותים שבין האזרחים הערבים והיהודים בתוך החברה הישראלית.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] ימים לא פשוטים עוברים על כולנו, ימים שמלווים בתחושות של כעס, פחד וחששות לקראת העתיד לבוא. השיח המפלג והתמונות הקשות שאנחנו רואים. מרחובות ערינו, מחייב אותנו לפתח שיח יחד עם התלמידים והתלמידות, ולעבד יחד איתם את התחושות המבלבלות שאנו והם חווים.
קרא עוד[פעילות בכיתה] מערך פעילות למחנכים כיצד לשוחח עם תלמידים על האירועים האחרונים ה- 13/5/2021
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] מערך שיעור לשיח על המצב ובעיקר על מבצע שומר חומות
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] בהפעלות שלהלן נערוך עם התלמידים בירור ראשוני והיכרות עם המושג חיים משותפים וההקשר שלו לחיים בישראל.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] מצגת חווייתית אינטראקטיבית העוסקת ביחסים בין קבוצות באמצעות דוגמה מעולם התלמידים. המצגת ממחישה את הנושאים הבאים: החלוקה לקבוצת הפנים וקבוצת החוץ, ההשפעה של דעות קדומות על היחס כלפי הקבוצה האחרת, וההשפעה של שיתוף פעולה לעומת סכסוך ועימות על יחסים בין קבוצות.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] מצגת אינטראקטיבית הבאה להמחיש את הרעיון שאנשים שונים יכולים לראות את אותה ההתרחשות מנקודות מבט שונות. ההבדלים בין נקודות המבט עלולים להביא לאי הבנה ואף למחלוקות אם המשתתפים בהתרחשות אינם מודעים לנקודות המבט של האחרים.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] מערך השיעור "קבוצות בלב הסערה" מתמקד בשלושה "אחרים", קבוצות בישראל אליהן מופנית אצבע מאשימה בגין המשבר: החברה הערבית, החברה החרדית והמפגינים בבלפור. קבוצות אלו עומדות במרכזו של השיח הציבורי והפוליטי ומשמשות מוקד לשיח אלים וגזעני ברשתות. המערך מציף את התפיסות הסטריאוטיפיות אודות קבוצות אלו, ומציג תמונה מורכבת שלהן. זאת במטרה לערער את התפיסה שלהן כמקשה אחת ולקדם חשיבה ביקורתית ביחס לאופן בו אנו מקבלים וצורכים מידע עליהן.
קרא עוד