סליחה על השאלה-שאל את המנהיג/רשת דרכא

                                 פיתוח המערך:אבישי גרינשפן-רשת דרכא  

                                                     לקישור לקובץ


 רציונל 

בין אחריות ליושרה, בין גבורה להודעה בכישלון, בין החלטה להתלבטות, ובין מוחצנות לאנונימיות נמצא לו המנהיג ונמצאת לה המנהיגה.
רשת דרכא מקדמת קיום מפגשים עם ראשי רשויות ומנהלי בתי ספר אשר יפגשו עם תלמידים ומטרת המפגשים היא יצירת שיח בלתי אמצעי
שמטרתו העיקרית היא השראה לנוער על דילמות יום יומיות של העומדים בראש ארגון.
לאור זאת רשת דרכא מזמינה אתכם להתנסות במשחק קלפים א-סינכרוני, בהשראת תוכנית הטלוויזיה המצליחה "סליחה על השאלה".
במהלכו עונה ראש הארגון על שאלות אישיות בחסות דמותו המנהיגותית ובמהלכם משתף בחוויות הקשורות לתפקידו. 

מצורפים כאן שתי דוגמאות לשאלות שחוברו על-ידי תלמידי בתי הספר של הרשת שבהם שאלו ראש רשות ומנהלת בית ספר
במהלך שתים מן הפעילויות שהתקיימו. 

שאלות למנהל/ת בית הספר https://wordwall.net/he/resource/7024312

שאלות לראשי רשויות https://wordwall.net/he/resource/10209755 

 שלבי הפעילות 

 שלב א-עם קבוצת התלמידים(20 דקות) 

פתיחה-המנחה יקרין את הסרטון אופנוען בצומת אזור-אדישות בחברה הישראלית.mp4

מליאה-שואלים את התלמידים כמה מכוניות עברו וכמה בני אדם עברו לדעתם בצומת בזמן ההתרחשות.
הקרנה פעם נוספת של הסרטון ולאחריו דיון קצר של תשובותיהם.

שאלות מנחות לדיון:

  • למה אנשים לא פעלו?

  • מה הניע את האנשים שכן פעלו? 

שלב ב-חלוקה לקבוצות(40 דקות) 

  • כל קבוצה עוסקת בנושא אחר שבו ניתנת להם האפשרות לשאול כל דבר את ראש הארגון שאותו יפגשו (לדוגמא: לימודים, אקדמיה, כלכלה, שוק העבודה, גיבוש צוות והזדהות עם הארגון, החלטות קיומיות ועוד)  

קבוצה 1-לקישור לקובץ
קבוצה 2-לקישור לקובץ 
קבוצה 3-לקישור לקובץ

  • לכל קבוצה תינתן אפשרות לשאול רק 2 שאלות שהכי בערו להם. חשוב לשמור על מודל שאלות פתוחות ככל האפשר.(להימנע משאלות כן/לא),ניתן להיעזר בדף עם מילות שאלה לטובת עידוד כתיבה. 

  • את השאלות הנבחרות יש לרשום על שקפים/קלפים או כל כלי אינטראקטיבי אחר נגיש (דוגמת wordwall)

  • יש להציג את השאלות לראש הארגון ולפי תשובותיו לפתח את הדיון עמו לכדי שיח רב משתתפים ובעל עומק רחב ככל האפשר.   

  • אין לפחד מלשאול שאלה על שאלה-היינו לשאול אותו שאלה על התשובה שהוא מספק.