[פעילות בכיתה] בשיעור זה ננסה לעמוד על הפער בין ראש השנה כפי שהוא במקורות לבין ראש השנה כפי שאנו מציינים אותו. עוד נשאל את השאלה לפני מי אנו עומדים לדין, האם הדיין הוא בהכרח חיצוני לנו או שמא הסמכות השופטת היא פנימית ונתונה לנו?
קרא עוד[פעילות בכיתה] בשיעור זה ננסה לעמוד על הפער בין ראש השנה כפי שהוא במקורות לבין ראש השנה כפי שאנו מציינים אותו. עוד נשאל את השאלה לפני מי אנו עומדים לדין, האם הדיין הוא בהכרח חיצוני לנו או שמא הסמכות השופטת היא פנימית ונתונה לנו?
קרא עוד[פעילות בכיתה] בשיעור זה נדבר על ראש השנה כתחילתה של צעידה בדרך חדשה. במסע הזה עומדים לנו הלקחים והמסקנות מן הדרכים שבהן כבר צעדנו, ויש לנו שאיפות להשיג יעדים חדשים ולהגיע למחוזות שבהם טרם ביקרנו.
קרא עוד[פעילות בכיתה] לימוד הנובע מן הפיוט "עוקד, הנעקד והמזבח" ומתעכב על הקשר שבין העקדה ובין ראש השנה ויום הכיפורים.
קרא עוד[פעילות בכיתה] בשיעור זה נלמד על משמעותו הפנימית של החג ונאפשר מפגש מחודש עם המסורת. לאחר מכן נזמין את התלמידים והתלמידות לקבל על עצמם החלטות חיוביות לשנה הקרובה כאנשים פרטיים וגם כחלק מהכיתה.
קרא עוד[פעילות בכיתה] בשיעור זה יציינו התלמידים את תום השנה החולפת ויביעו בדרך חווייתית את תקוותיהם ושאיפותיהם לשנה החדשה. הם ינסו לברר כיצד יוכלו "לקחת את גורלם בידיהם" ולפעול למען שינוי מיוחל בחייהם האישיים וברמה המדינית והחברתית.
קרא עוד[פעילות בכיתה] פעילות שבה יתנסו המשתתפים בתהליך של בירור עמדותיהם כלפי לוח השנה ובחירת האירועים הנראים להם משמעותיים באופן אישי וציבורי, וברצונם לקבוע אותם כציוני דרך
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] הכרות עם אחד הפיוטים המרכזיים שמופיע בסידור התפילה של ראש השנה.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] חדר בריחה של יונה הנביא- קריאה בספר יונה עם משימות ופיצוח מנעולים, מאיר אביטן
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] פעילות בנושא סליחה, בקשת סליחה ויכולת לסלוח
קרא עוד[פעילות מתוקשבת]בשיעור זה נעורר אצל התלמידים התבוננות פנימית לקראת השנה החדשה.
קרא עוד