[פעילות מתוקשבת] בשיעור זה נכיר את המושג "תיקון עולם",ואת הזיקה בינו ובין הרעיונות הגלומים בשמיטה, ומהווים בסיס מצוין להיכרות עם שאלת יחסינו לסביבה ושימורה.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] בשיעור זה נכיר את המושג "תיקון עולם",ואת הזיקה בינו ובין הרעיונות הגלומים בשמיטה, ומהווים בסיס מצוין להיכרות עם שאלת יחסינו לסביבה ושימורה.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] בשיעור הזה נחפש מהם הדברים שאנו משועבדים אליהם והיינו רוצים לשמוט, וכיצד נכון כיום לנצל את הפנאי שנוצר כתוצאה מאותה שמיטה. תחילה נפנה לדון במבט אל מרוץ החיים שלנו והקושי בעצירתו; אחר כך נדון בקשר בין השבת לשמיטה, והערכים הנובעים מהן; בהמשך נעסוק בניצול טוב של הפנאי, הסתכלות על הזמן בעולם המודרני; ולבסוף נלמד על הקשר שבין פסק זמן כהזדמנות להקשבה לקול הפנימי.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] מהו הרעיון העומד מאחורי אותה דרישה לוותר על מה שלכאורה שייך לנו? איזו גישה לרכוש מסתתרת מאחורי מצוות השמיטה? האם גם בימינו, בעידן הצריכה והכלכלה החופשית, אנו מוגדרים על פי הרכוש שיש או שאין ברשותנו? כיצד משפיע עלינו, בחיי היומיום, האופן שבו אנו מתייחסים לרכושנו? בשיעור להלן ננסה לבחון שאלות אלו דרך מקורות ישנים וחדשים. דרך לימוד המקורות ננסה לבחון את עצמנו ואת האופן שבו אנו מתייחסים לרכוש שיש ברשותנו.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת]בשיעור זה נעיין ביוזמות שונות לכינון צדק חברתי. נעשה זאת תוך ניסיון להבין את התפיסות החברתיות והכלכליות שהשפיעו על יוזמות אלה, במטרה לבחון אותן בראי השמיטה וערכיה.
קרא עוד[פעילות בכיתה] דף לימוד זה מזמין את הלומדים לשבת יחד, לשיר ולחשוב על השמיטה. באמצעות מספר שירים יפים, נשאל את עצמנו מהו יחסנו לטבע, כיצד הטבע משפיע עלינו וכיצד אנו משפיעים עליו? מהי הודאה? על מה אנו מודים?
קרא עוד[פעילות בכיתה] מצוות שנת השמיטה הן מהקשות ביותר לקיום, הן בתקופה העתיקה והן בימינו אנו. לכן מתעוררים סביב קיומה פולמוסים שונים, ולכן גם הרבו חכמים להציע לה הסברים וטעמים. בדף הלימוד המצורף כאן תמצאו לקט מדבריהם של הוגים שונים המצביעים על הטעמים החברתיים של חוקי השמיטה והיובל.
קרא עוד[פעילות בכיתה] בשיעור שלפניכם נמחיש, באמצעות תקנת הפרוזבול, את היחס המשתנה למצוות שמיטת החובות לאורך הזמן. נשים דגש על הרלוונטיות של ההלכה והמצוות לגבינו כיום-אחת הסוגיות הבוערות ביותר בימינו.
קרא עוד